W eksploatacji silników spalinowych niezwykle istotną role odgrywają oleje silnikowe. Ich podstawowym zadaniem jest wytworzenie warstwy filmu olejowego na powierzchni newralgicznych podzespołów, zapewniając poślizg oraz ochronę przed zużyciem. Oprócz tego olej uszczelnia połączenia tłoka z tuleją cylindra gwarantując odpowiednią kompresję. Współczesne oleje zawierają w swoim składzie szereg dodatków np. detergentów, które wypłukują z silnika wszelkie osady powstające na skutek spalania paliwa.
Instrukcja obsługi pojazdu zawiera ścisłe zalecenia producentów dotyczące specyfikacji oleju oraz częstotliwości jego wymiany.
Opracowany wyłącznie w oparciu o syntetyczne bazy olejowe FUCHS Titan SuperSyn Longlife Plus 0W30 znajdzie zastosowanie we wszystkich typach silników spalinowych, choć jest szczególnie polecany do aut koncernu VW, wymagających oleju zgodnego z specyfikacją VW 503.00 oraz VW 506.01 serwisowanych z wydłużonymi przebiegami pomiędzy kolejnymi wymianami oleju. Specyficzna receptura oleju FUCHS Titan SuperSyn Longlife Plus 0W30 zapewnia świetne warunki pracy silnikom wysokoprężnym z układem zasilania opartym o pompowtryskiwacze. Bardzo mała lepkość przekłada się na niskie zużycie paliwa oraz szybkie rozprowadzanie się po kanałach magistrali olejowej silnika. Ograniczone zużycie własne oraz pełna kompatybilność z powszechnie stosowanymi uszczelnieniami eliminuje konieczność częstych dolewek. Silniki pracujące na oleju FUCHS Titan SuperSyn Longlife Plus 0W30 nie wykazują żadnych objawów zużycia nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów.
Lepkość wg SAE: 5W30.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· BMW LongLife 01-FE;
· VW 503.00;
· VW 506.01;
· VW 506 00
oraz wymagania jakościowe:
· ACEA A5/B5.
Pojemność opakowania: 4 litry.