Wśród wszystkich płynów eksploatacyjnych za najważniejsze można uznać oleje silnikowe. Ich zadaniem jest ochrona silnika przez zużyciem eksploatacyjnym, zapewnienie odpowiedniego współczynnika tarcia pomiędzy ruchomymi elementami, gwarantowanie szczelności. Dodatkowo oleje uczestniczą w procesie odprowadzania ciepła z najbardziej obciążonych termicznie elementów silnika. Skład nowoczesnych olejów uzupełniany jest o pakiet dodatków uszlachetniających, które znacząco poprawiają właściwości olejów.
Olej silnikowy należy wymieniać wg zaleceń producenta pojazdu (po 10 000 – 30 000 kilometrów) koniecznie wraz z nowym filtrem.
Całkowicie syntetyczny olej FUCHS Titan GT1 0W20 jest topowym produktem w ofercie firmych FUCHS. Wyprodukowany z użyciem najlepszych estrowych baz olejowych, które wzbogacono dodatkowo pakietem uszlachetniaczy pozbawionych cynku. Olej FUCHS Titan GT1 0W20 może być stosowany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych, również z układem turbodoładowania. Idealnie sprawdzi się w nowoczesnych, wysokowysilonych jednostkach o stosunkowo małej pojemności i wysokiej mocy, które wymagają oleju klasy 0W20. Ze składu oleju pozbyto się metali ciężkich i popiołów siarczanowych zapewniając idealne warunki pracy filtrom cząstek stałych DPF/FAP. Olej FUCHS Titan GT1 0W20 niezwykle szybko osiąga wymagane ciśnienie i temperaturę pracy zapewniając maksymalną ochronę jednostki napędowej już w momencie rozruchu. Mimo małej lepkości FUCHS Titan GT1 0W20 zapewnia trwały i stabilny filtr olejowy nawet przy ekstremalnych obciążeniach termicznych i mechanicznych.
Olej FUCHS Titan GT1 0W20 wyprodukowano w technologii XTL Technology.
Lepkość wg SAE: 0W20.
Spełnia wymagania jakościowe:
· ACEA C2;
· ACEA A5/B5;
· API SL;
· ILSAC GF-4.
Pojemność opakowania: 4 litry.