Przekładnie automatyczne stosowane w pojazdach samochodowych wymagają specyficznego oleju o dość szczególnych właściwościach. Od wartości ciśnienia i kierunku przepływu oleju hydraulicznego w kanałach skrzyni biegów zależy wybór oraz szybkość zmian odpowiednich przełożeń. Producenci samochodów zalecają wymianę olejów w przekładniach automatycznych co 30 000 – 60 000 kilometrów, koniecznie wraz z filtrem oleju.
Całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych CASTROL Transmax Z cechuje się zupełnie odmienną formuła od klasycznych olejów tej samej klasy. Większość olejów ATF traci 35% swojej lepkości już po przejechaniu 5 000 kilometrów, co nie pozostaje obojętne na trwałość i eksploatację skrzyni biegów. Olej CASTROL Transmax Z dzięki wyjątkowemu składowi zachowuje swoje właściwości przez cały okres eksploatacji, który może wynosić nawet 120 000 kilometrów w niektórych typach przekładni. Produkt szczególnie polecany do skrzyń TipTronic.
Spełnia wymagania specyfikacji:
· MB 236.81;
· MAN 339 Typ Z-3, V2;
· ZF TE-ML 04D, 11B, 14C, 16M;
· VW 501.60;
· Nissan Matic Fluid D;
· Voith H55.6336.XX.
Pojemność opakowania: 1 litr.