Olej silnikowy można z pewnością uznać za jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych, jakie stosowane są w pojazdach samochodowych. Podstawowe zadanie oleju to wytworzenie cienkiej błony filmu olejowego na styku współpracujących podzespołów silnika, która redukuje tarcie oraz chroni przed nadmiernym zużyciem. Oprócz tego olej, który przepływa w kanałach silnika odprowadza ciepło od najbardziej obciążonych termicznie elementów. Duża część nowoczesnych olejów zawiera w swoim składzie szereg dodatków: detergentów czy inhibitorów korozji, które polepszają parametry fizykochemiczne.
Należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta oleju co do specyfikacji i czasu wymiany, należy przy tym zastosować nowy filtr oleju.
Najnowszy olej z linii Castrol EDGE Titanium FST 5W40 przeznaczony jest do użytkowania w współczesnych, wysokowysilonych samochodach z silnikami o zapłonie iskrowym i samoczynnym. Ekologiczna receptura o niskiej zawartości siarki i popiołów siarczanowych (low SAPS) ułatwia pracę nowoczesnych układom oczyszczania spalin z filtrem DPF/FAP. Jak potwierdziły niezależne testy, silniki, które pracują na oleju Castrol EDGE Titanium FST 5W40 są w stanie przez dłuższy czas generować maksymalną moc przy jednoczesnych zerowych objawach zużycia. Wysokiej jakości detergenty aktywnie oczyszczają wnętrze komory spalania z osadów i zanieczyszczeń, które wytrącają się podczas pracy silnika.
Lepkość wg SAE: 5W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· BMW Longlife 04;
· MB 229.31/229.51;
· MB 226.5;
· Ford WSS-M2C917-A;
· Renault RN 0700/0710;
· Fiat 9.55535-S2;
· GM dexos2;
· VW 502.00/505.00
oraz wymagania jakościowe:
· API SN/CF;
· ACEA C3.
Pojemność opakowania: 1 litry.