Firma ATE to jedna z czołowych na świecie marek produkujących wysokiej jakości podzespoły do samochodowych układów hamulcowych. Jednym z flagowych produktów niemieckiej firmy ATE są klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-7110.2, wykonywane z zachowaniem najwyższych norm jakości oraz z użyciem najnowszych technologii produkcyjnych.
Innowacyjna konstrukcja klocków hamulcowych ATE
Klocki hamulcowe komplet ATE powstają z wykorzystaniem materiałów wysoce odpornych na tarcie, co pozwala zminimalizować powstawanie pyłu podczas hamowania. Podczas procesu produkcyjnego metal jest wygrzewany, w wyniku czego podczas hamowania zmniejsza się emisja gazów. Listwy cierne klocków posiadają wielowarstwową włóknistą konstrukcję, która wydłuża żywotność części oraz pomaga przeciwdziałać przedwczesnemu zużyciu tarcz hamulcowych. Klocki hamulcowe ATE 13.0460-7110.2 wyróżniają się specjalną stożkową krawędzią. Taki kształt pozwala na szybsze dopakowanie klocków, a także zapewnia lepszą ich wydajność.
Klocki hamulcowe ATE są zazwyczaj wyposażone w elementy mocujące, co zdecydowanie ułatwia ich montaż. Mają one również specjalne warstwy pośrednie, które eliminują drgania akustyczne, podnosząc tym samym poziom komfortu akustycznego podczas eksploatacji układu hamulcowego. Klocki hamulcowe ATE 13.0460-7110.2 doskonale sprawdzą się w trudnych warunkach użytkowania. Są one dopasowane do zastosowania m.in. w samochodach marki Audi, VW, Skoda oraz Seat.
Klocki hamulcowe ATE z czujnikami zużycia
Obecnie klocki hamulcowe ATE można kupić z mechanicznym czujnikiem zużycia (sygnalizacja zużycia za pomocą charakterystycznego odgłosu drapania za pomocą specjalnie wygiętego elementu stalowego) oraz z elektronicznym czujnikiem zużycia (sygnalizacja za pomocą obwodu elektrycznego oraz kontrolki na desce rozdzielczej). Komplet klocków hamulcowych ATE 13.0460-7110.2 spełnia wymogi europejskiej normy ECE R90, a więc zostały przetestowane w warunkach wysokich oraz niskich temperatur.
Zastosowanie klocków ATE
Klocki hamulcowe ATE 13.0460-7110.2 znajdują zastosowanie m.in. w AUDI A8 (4E2, 4E8) od 2002.10, VW (VOLKSWAGEN) EOS (1F7, 1F8) od 2006.03, SKODA FELICIA II (6U1) od 1998.01, SEAT LEON SC (5F5) od 2013.01 oraz wielu innych modelach samochodów.