Płyny hamulcowe pracujące w hydraulicznych układach hamulców służą jako nośniki ciśnienia. Bardzo duża liczba współczesnych konstrukcji motoryzacyjnych wykorzystuje płyn hamulcowy do hydraulicznego sterowania sprzęgłem. Cechy fizykochemiczne olejów takie jak: zbilansowana lepkość, ograniczona ściśliwość i znaczna temperatura wrzenia podyktowane są dużą odpowiedzialnością tych układów oraz ich specyfiką działania. Podstawowa wada płynów hamulcowych to znaczna higroskopijność – w czasie eksploatacji płyn pochłania wodę, która skutecznie zmniejsza temperaturę wrzenia. Zaledwie 3% zawartości wody w płynie może doprowadzić do zaniku skuteczności układu hamulcowego. Oprócz tego środki hamulcowe są bardzo aktywne chemicznie – w przypadku kontaktu ze skórą może dojść do rozległych poparzeń, płyny hamulcowe działają także niekorzystnie na lakierowane elementy.
Płyn hamulcowy TEXTAR DOT4 przeznaczony jest do stosowania w nowoczesnych konstrukcjach z systemami ABS, gdzie wymaga się syntetycznego płynu o wysokiej jakości. Bardzo wysoka temperatura wrzenia, wynosząca 270°C klasyfikuje ten płyn, jako jeden z najlepszych w swojej klasie. Oprócz tego płyn TEXTAR DOT4 zapewnia płynną i precyzyjną układu sprzęgłowego.
Dopuszczenia producentów:
· SAE J1704;
· ISO 4925 (klasa 4);
· FMVSS 116 DOT4.
Pojemność opakowania: 1 litr.