Duża część jednostek napędowych samochodów do swojej pracy wymaga smarowania przy użyciu dedykowanego oleju silnikowego. W ciągu ostatniej dekady nastąpił znaczny rozwój w dziedzinie chemicznej, poprzez co na rynku dostępnych jest kilkadziesiąt rodzajów olejów w różnych specyfikacjach. Głównym zadaniem oleju jest zapewnieniu odpowiedniego poślizgu na styku elementów, pomiędzy którymi występuje tarcie. Oprócz tego olej wpływa na odpowiednie rozkład temperatur w silniku, utrzymanie odpowiedniej szczelności, a zawarte w składzie oleju komponenty pozwalają znacznie wydłużyć okres eksploatacji jednostki napędowej.
Najnowszym osiągnięciem firmy MOTUL w dziedzinie olejów silników jest całkowicie syntetyczny MOTUL 8100 X-Clean FE 5W30, opracowany głównie z myślą o nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych (EURO IV i EURO V) o obniżonym apetycie na paliwo (FE – Fuel Economy). Niska zawartość związków siarczanowych zapewnia świetną współpracę z układami oczyszczania spalin, w tym filtrem cząstek stałych DPF/FAP. Stosowanie oleju MOTUL 8100 X-Clean FE 5W30 pozwala utrzymać wnętrze silnika w czystości, co jest szczególnie ważne w przypadku nowoczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Lepkość wg SAE: 5W30.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· VW 502.00/505.01;
· Mercedes Benz 229.51;
· GM dexos2;
· PSA B71 2290;
· FIAT 9.55535-S1
oraz wymagania jakościowe:
· ACEA C2/C3;
· API SN/CF.
Pojemność opakowania: 5 litrów.