Zasilanie wysokim napięciem to główne zadanie cewki zapłonowej w samochodzie. Niestety słabej jakości cewki powodują najczęściej przerwy w zapłonie oraz kłopoty z osiągami jednostki napędowej. Cewka zapłonowa NGK 48206 to produkt z najwyższej półki jakościowej, gwarantujący dostarczenie odpowiedniego napięcia zarówno z akumulatora, jak i alternatora.
Rola cewki zapłonowej w silniku
Cewka zapłonowa w samochodzie pełni rolę transformatora niskiego napięcia pozyskiwanego z akumulatora lub alternatora, zmieniającego je w napięcie o wysokim poziomie, które jest przekazywane do świecy zapłonowej. Niezbędnym warunkiem zainicjowania właściwej reakcji spalania w jednostce benzynowej jest dostarczenie wystarczającej energii iskry. Tak więc, maksymalna wartość napięcia powstającego w obwodzie wtórnym cewki ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego przebiegu procesu zapłonu.
Cewka zapłonowa NGK 48206 posiada technologię wymaganą przez producentów samochodowych. Każda cewka zapłonowa tej marki powstaje w zgodzie ze specyfikacjami wyposażenia oryginalnego. Aby zapewnić odpowiedniej masy zalewowej bez pęcherzy powietrza, cewka zapłonowa NGK produkowana jest z wykorzystaniem metody odlewu podciśnieniowego.
Cewka zapłonowa NGK 48206 powstaje z wykorzystaniem materiałów odpornych na wysoką temperaturę oraz wilgoć panującą w komorze silnika. Jest to o tyle ważne, że opary oleju oraz paliwa w jednostce napędowej są w stanie uszkodzić obudowę słabej jakości cewki zapłonowej, co finalnie wpłynie na jej kiepskie funkcjonowanie. Cewka zapłonowa NGK jest odporna na zwarcia, a także posiada właściwie zwymiarowane powierzchnie chłodzące odpowiedzialne za odprowadzanie ciepła oraz stabilność temperaturową. Dodatkowo cewka zapłonowa 48206 zapewnia wysoką odporność na oddziaływanie rozprysków wody oraz negatywny wpływ słonej wody.
Zastosowanie cewek zapłonowych NGK
Cewka zapłonowa NGK 48206 jest dedykowana przede wszystkim do pracy w silnikach marek Alpina, BMW, Citroen, Mini, Peugeot czy też Rolls-Royce.