Nowoczesne środki smarne pełnią bardzo wiele ważnych ról w eksploatacji silników spalinowych. Przede wszystkim muszą ułatwić poślizg pomiędzy ruchomymi podzespołami, uszczelniać newralgiczne połączenia oraz chłodzić najbardziej obciążone termodynamicznie elementy. Oprócz tego skład zaawansowanych technicznie olejów poszerzany jest o detergenty i dodatki dyspergujące, które utrzymują czystość we wnętrzu skrzyni korbowej silnika.
Receptura olej LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W40 wywodzi się z technologii syntetycznych – skomplikowanego procesu przetwarzania mineralnych baz olejowych tak, że nie odbiegają one właściwościami od dużo droższych olejów całkowicie syntetycznych. Idealnie nadaje się do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem. Ograniczone do minimum tarcie ułatwia rozruch w zimowych warunkach, ciągłe podtrzymanie mocy oraz skromny apetyt na paliwo. Olej LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W40 niezwykle szybko rozprowadza się po kanałach silnika, natychmiast ociągając wymagane ciśnienie i temperaturę pracy. Zgodność ze standardami Longlife umożliwia wydłużenie przebiegów pomiędzy kolejnymi serwisami olejowymi nawet do 30 000km (jeżeli producent pojazdu zezwala na taką praktykę).
Lepkość wg SAE: 5W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· BMW Longlife 04;
· Ford WSS M2C 917-A;
· MB 229.31;
· Porsche A40;
· VW 502.00/505.00;
· Fiat 9.55535-H2;
· Fiat 9.55535-M2;
· Fiat 9.55535-S2;
· Renault RN 0700;
· Renault RN 0710
oraz wymagania jakościowe:
· API SN/CF;
· ACEA A3/B4;
· ACEA C3.
Pojemność opakowania: 5 litrów.