Aisin, a właściwie Aisin Seiki Co. to japońska firma zajmująca się produkcją i rozwojem części oraz systemów przeznaczonych do przemysłu motoryzacyjnego. Koncern w 2011 roku znajdował się na 379. miejscu listy "Największych Światowych Korporacji" znanej za granicą pod nazwą "Fortune Global 500". Przedsiębiorstwo zostało założone w 1949 i od tej pory dostarcza na rynek części zamiennych elementy silnika, układu napędowego, zawieszenia oraz karoserii do samochodów osobowych. Produkcja firmy podzielona jest na specjalistyczne cztery centra, z których każde ma inny charakter pracy. Głównym, a zarazem najbardziej rozpoznawalnym centrum jest Aisin AW, gdzie została m.in. wyprodukowana skrzynia biegów do Toyoty Prius oraz pierwszy, mówiący system nawigacji samochodowej. 30% udziałów w Aisin ma Toyota Motor Group.
Aisin Seiki Co. zostało założone w 1949 roku. Początkowo działalność firmy koncentrowała się na sprzedaży części samochodowych i maszyn do szycia. Dość szybko, bo w 1961 roku rozpoczęto produkcję pierwszych automatycznych skrzyń biegów. Firma dynamicznie rozwijała się, przez co podjęto decyzję o otwarciu pierwszych przedstawicielstw poza terytorium Japonii. Wybór początkowo padł na Stany Zjednoczone, gdzie w 1970 roku otwarto pierwszą halę produkcyjną. Rok później szefostwo firmy zdecydowało o otwarciu przedstawicielstwa na rynku europejskim, a dwa lata później na australijskim. 1974 rok przyniósł pierwszą fabrykę w Meksyku, a w roku 75 otwarto pierwszą placówkę w Brazylii. W 1987 roku zdecydowano się na rozpoczęcie produkcji klimatyzatorów. Kolejne lata to dowód na nieustanny rozwój Aisin Seiki Co. Dowodem są liczne nagrody oraz uzyskane certyfikaty, ale również nowo powstałe fabryki na terytorium całego świata.
Rynek motoryzacyjny jest głównym obszarem działania firmy Aisin. Sprzedaż produktów przeznaczonych do przemysłu motoryzacyjnego dzieli się na pięć działów – części układu napędowego, części układu hamulcowego i podwozia, części karoserii, elementów jednostki napędowej oraz części informujących. Pierwszy dział koncentruje się w głównej mierze na produkcji automatycznych i manualnych skrzyń biegów, ale również napędów hybrydowych i elementów sprzęgła. Dział ten stanowi niemal 50% całej produkcji przeznaczonej na rynek motoryzacyjny. W dziale układu hamulcowego i podwozia produkowane są tarcze i bębny hamulcowe oraz części układu ABS i ESC. Dział karoserii zajmuje się częściami powiązanymi z nadwoziem samochodu, a więc drzwiami, szyberdachami oraz elektryką związaną np. z ustawianiem foteli. Przedostatni dział, zajmujący się produkcją części powiązanych z jednostką napędową produkuje głównie pompy wody i pompy oleju. W ostatnim dziale znajdziemy systemy nawigacji samochodowej, czujniki parkowania oraz elektryczne elementy deski rozdzielczej jak np. elektryczne zegary.
Kalendarium:
|
Główne linie produktowe:
|