Właściwości olejów motocyklowych diametralnie różnią się od konwencjonalnych olejów samochodowych. Różnica wynika z konstrukcji motocyklowych układów smarujących, gdzie olej krąży w jednym obiegu, wspólnym dla silnika, skrzyni biegów i sprzęgła. Motocyklowe środki smarne muszą łączyć w sobie cechy olejów silnikowych, przekładniowych i hydraulicznych. Należy mieć na uwadze, że silniki motocykli cechują się zwartą, kompaktową budową przy bardzo dużym jednostkowym obciążeniem mocy, co dodatkowo utrudnia odpowiednie smarowanie.
Motocyklowy olej MOTUL 5100 4T 10W40 wyrafinowany został z wysokoprzetworzonych mineralnych olejowych przy użyciu technologii Technosythese, dzięki czemu niczym nie odbiega właściwościami od olejów w pełni syntetycznych. Stosowana wyłącznie przez firmę MOTUL Ester Technology pozwala na potrzymanie parametrów fizykochemicznych w pełnym zakresie obciążeń eksploatacyjnych. Perfekcyjnie dobrane parametry lepkościowe ułatwiają precyzyjną zmianę biegów i płynne zapsrzęglanie. Olej motocyklowy MOTUL 5100 4T 10W40 może być stosowany w silnikach z katalizatorem.
Lepkość wg SAE: 10W40.
Spełnia wymagania jakościowe:
· API SG/SH/SJ/SL/SM;
· JASO MA2.
Pojemność opakowania: 4 litry.