Płyny hamulcowe pracują jako nośniki ciśnienia w hydraulicznych układach hamulcowych oraz w bardzo wielu konstrukcjach z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem. Z uwagi na dużą odpowiedzialność tych rozwiązań oraz specyfikę działania płyny hamulcowe powinny cechować się małą ściśliwością, idealnie zbilansowaną lepkością i możliwie wysoką temperaturą wrzenia. Niestety substancje chemiczne o takich parametrach są bardzo aktywnie chemicznie i wysoce higroskopijne – zaledwie 3% zawartości wody w płynie hamulcowym może doprowadzić do zaniku skuteczności układu hamulcowego. Podczas pracy z płynem należy zachować szczególną ostrożność – może dojść do poparzenia skóry czy uszkodzenia powierzchni podatnych elementów.
Nowoczesny płyn hamulcowy BOSCH DOT5.1 został opracowany pod kątem spełnienia wymagań jakie stawiają producenci współczesnych samochodów. Nagromadzenie nowoczesnych układów wspomagania hamowania i kontroli trakcji wymaga specjalnego płynu o odpowiednich parametrach. Płyny zgodne z wymaganiami specyfikacji DOT5.1 produkowane są z pełni syntetycznych komponentów i mogą być nieodpowiednie do niektórych typów pojazdów. Idealna lepkość umożliwia szybkie przemieszczanie się płynu w mikrozaworach systemu ABS. Temperatura wrzenia dla środka BOSCH DOT5.1 wynosi aż 265°C. Wszystkie płyny hamulcowe firmy BOSCH konfekcjonowane są w metalowych opakowaniach, co świadczy o najwyższej jakości i trwałości.
Pojemność opakowania: 0,5 litra.