Olej silnikowy ma olbrzymi wpływ na jednostkę napędową, utrzymanie stałej mocy, niskie zużycie paliwa oraz czas eksploatacji. Na rynku dostępnych jest wiele różnych olejów o zróżnicowanych lepkościach, specyfikacji i właściwościach fizykochemicznych. Odpowiedni olej do danego silnika dobiera się na podstawie zaleceń producenta zawartych w instrukcji użytkowania pojazdu. Podstawowe zadanie oleju polega na utworzeniu cienkiej warstwy filmu olejowego, który obniża współczynnik tarcia oraz pełni funkcje ochronną. Skład współczesnych olejów zoptymalizowano pod takim względem, aby zapewnić jak największą czystość i trwałość, nawet po przebiegu wynoszącym setki tysięcy kilometrów.
Wymiana oleju zalecana jest co 10 do 20 tysięcy kilometrów. Przy tej operacji należy obowiązkowo zastosować nowy filtr oleju.
Wyrafinowany na bazie syntetycznych baz olejowych olej SHELL Helix HX7 5W40 przeznaczony jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych. Może być stosowany nawet w jednostkach napędowych zasilanych gazem LPG, biodiesel lub etanolem. Wysoka zawartość aktywnych dodatków czyszczących pozwala na bezproblemową eksploatację silnika przez wiele tysięcy kilometrów bez zauważalnych śladów zużycia. Olej SHELL Helix HX7 5W40 zapewnia doskonałą ochronę w każdych warunkach eksploatacyjnych, zarówno podczas jazdy autostradowej z dużą prędkością obrotową jak i w ruchu miejskim przy ciągłym przyspieszaniu i hamowaniu. Uniwersalna formuła i wysokie parametry fizykochemiczne pozwalają na używanie oleju SHELL Helix HX7 5W40 w wielu różnych samochodach.
Lepkość wg SAE: 5W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· Mercedes Benz 229.3;
· VW 502.00/505.00;
· General Motors GM LL-A/B-025;
· Renault RN0700;
· Renault RN0710;
· Fiat 9.55535-N2;
· Fiat 9.55535-M2
oraz wymagania jakościowe:
· API SN/CF;
· ACEA A3/B3;
· ACEA A3/B4;
· JASO SG+.
Pojemność opakowania: 4 litry.