Całkowicie niezależnie od potrzeby smarowania podzespołów silnika zachodzi konieczność stosowania układów olejowych w przekładniach ręcznych, hipoidalnych, osiach kół czy skrzyniach redukcyjnych. Ze względu na specyficzne warunki pracy: wysokie naciski, duża szybkość poślizgu zębów czy szeroki zakres temperatur pracy oleje przekładniowe muszą charakteryzować się wyjątkowymi właściwościami. Do najważniejszych zadań przekładniowych środków smarnych należą: ochroną antykorozyjna i przeciwzużyciowa, redukowanie oporów tarcia oraz odprowadzanie ciepła z najmocniej obciążonych cieplnie elementów. Dodatkowo lepkość olejów przekładniowych musi mieścić się w takich granicach, aby zapewnić odpowiednio trwały film olejowy przy małych oporach w niskich temperaturach.
Całkowicie syntetyczny olej przekładniowy TOTAL Transmission Syn FE 75W80 jest przeznaczony do stosowania w manualnych skrzyniach biegów (zsynchronizowanych i niezsynchronizowanych), osiach napędowych i przekładniach hipoidalnych. Polecany do szczególnie do pojazdów o dużym przebiegu, sięgającym nawet 540 000 km. Olej TOTAL Transmission Syn FE 75W80 odznacza się niezwykle efektowną pracą w szerokim spektrum obciążeń termicznych i mechanicznych, poprzez co wydłuża czas bezawaryjnej eksploatacji skrzyni biegów.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· MAN;
· DAF;
· Iveco;
· Renault Truck;
· Mercedes-Benz;
· Volvo.
Pojemność opakowania: 1 litr.