Oleje silnikowe można uznać za jedne z najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Głównym zadaniem oleju jest zniwelowania tarcia pomiędzy ruchomymi elementami silnika, a także ochrona przed zużyciem. Oprócz tego olej powinien zapewniać szczelność na styku połączenia tłoka z tuleją cylindra, oczyszczać silnik w osadów i nagarów, a także współuczestniczyć w wydatnym chłodzeniu. Nowoczesne oleje zawierają w swoim składzie szereg dodatków, które poprawiają ich parametry fizykochemiczne i funkcjonalne.
Olej silnikowy należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu, które zawarte są w instrukcji użytkowania (najczęściej co 10 000 – 30 000 kilometrów, nie rzadziej niż raz w roku).
Wielosezonowy olej FUCHS Titan Syn MC 10W40 zostały wyrafinowany w technologii hydrokrakingu, dzięki czemu posiada parametry zbliżone do olejów w pełni syntetycznych przy znacznie niższej cenie. Może być z powodzeniem stosowany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych, także z układem turbodoładowania. Aktywne składniki myjące oleju FUCHS Titan Syn MC 10W40 wypłukują z wnętrza silnika wszelkie osady i naleciałości powstałe w procesie spalania paliwa. Oprócz tego skład środka FUCHS Titan Syn MC 10W40 pozwala na niezwykle szybkie budowanie wymaganego ciśnienia i temperatury pracy, co jest niezwykle ważne w starych i wyeksploatowanych jednostkach napędowych.
Produkt zachowuje całkowitą kompatybilność ze wszystkimi powszechnie używanymi typami uszczelnień, a także cechuje się niskim zużyciem własnym – wyeliminowanie konieczności częstych dolewek.
Lepkość wg SAE: 10W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· MB-APPROVAL 229.1;
· BMW Special;
· FIAT 9.55535-D2/G2;
· VW 500.00/505.00
oraz wymagania jakościowe:
· API SL/CF;
· ACEA A3/B4.
Pojemność opakowania: 1 litr.