Oleje silnikowe można uznać za jedne z najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Głównym zadaniem oleju jest zniwelowania tarcia pomiędzy ruchomymi elementami silnika, a także ochrona przed zużyciem. Oprócz tego olej powinien zapewniać szczelność na styku połączenia tłoka z tuleją cylindra, oczyszczać silnik w osadów i nagarów, a także współuczestniczyć w wydatnym chłodzeniu. Nowoczesne oleje zawierają w swoim składzie szereg dodatków, które poprawiają ich parametry fizykochemiczne i funkcjonalne.
Olej silnikowy należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu, które zawarte są w instrukcji użytkowania (najczęściej co 10 000 – 30 000 kilometrów, nie rzadziej niż raz w roku).
Nowoczesny, wielosezonowy i uniwersalny olej FUCHS Titan UniMax Plus MC 10W40 wyprodukowano w technologii hydrokrakingu, dzięki czemu charakteryzuje się on niską ceną przy zachowaniu parametrów typowych dla olejów w pełni syntetycznych. Przeznaczony do stosowania w silnikach samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, a także maszyn roboczych. Unikalna formuła oleju FUCHS Titan UniMax Plus MC 10W40 pozwala do minimum ograniczyć zużycie paliwa, co jest nie bez znaczenia w dużej flocie pojazdów. Dodatek aktywnych detergentów zapewnia czystość komory spalania, skrzyni korbowej oraz gniazd zaworowych nawet w wyeksploatowanych silnikach.
Olej FUCHS Titan UniMax Plus MC 10W40 jest całkowicie mieszalny z innymi olejami w obrębie tej samej klasy jakościowej i lepkościowej, choć nie zaleca się takiej czynności.
Lepkość wg SAE:10W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· ALLISON C-4;
· CUMMINS CES 20071/2/6;
· DAF;
· MACK EO-M PLUS;
· SCANIA;
· CUMMINS CES 20077;
· DEUTZ DQC II-10;
· MAN M 3275-1;
· MB-APPROVAL 228.3, 229.1; 235.27;
· MTU DDC TYPE-2;
· RENAULT RD/RD-2;
· VOITH-RETARDER „A“;
· VOLVO VDS-2
oraz wymagania jakościowe:
· ACEA B3/A3;
· ACEA E7;
· API CH-4.
Pojemność opakowania: 4 litry.