Oleje stosowane w automatycznych skrzyniach biegów klasyfikowane są, jako oleje hydrauliczne. Poza zapewnieniem odpowiednich warunków smarnych w podzespołach skrzyni biegów, olej jest nośnikiem sterującym. Od ciśnienia i przepływów oleju w kanałach skrzyni zależy odpowiedni wybór przełożeń. Wymiany oleju w skrzyniach automatycznych należy dokonywać do 30 000 – 60 000 kilometrów, obowiązkowo wraz z filtrem. Środki smarne ATF mogą być z powodzeniem wykorzystywane w hydraulicznych układach wspomaganiach kierownicy.
Olej do przekładni automatycznych TOTAL Fluide ATX znajdzie zastosowanie w automatycznych i półautomatycznych skrzyniach biegów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów. Aktywne składniki zapewniają niebywałą czystość i szczelność wszelkich mechanizmów. Formuła oleju TOTAL Fluide ATX ułatwia płynną i precyzyjną zmianę przełożeń.
Spełnia wymagania jakościowe:
· GM Dexron II D.
Pojemność opakowania: 1 litr.
Nie może być stosowany w pojazdach, do których zaleca się stosowanie płynu:
· Ford M2C-33F;
· Ford M2C-33G.